EEN 200% CONVERSIESTIJGING MET 1 AFBEELDING.

Captain Pup’s kwam naar ons toe met een duidelijk probleem: de conversie op de website was niet hoog genoeg. Het was belangrijk dat hier snel verandering in kwam zodat we zo min mogelijk kostbare traffic zouden verspillen. Zo zijn we dus gelijk aan de slag gegaan.

HET PROBLEEM

We zijn begonnen met een onderzoek hoe het kwam dat het conversie percentage zo tegenviel. We hebben een heatmap geïnstalleerd op de website en zijn zorgvuldig gaan kijken naar het gedrag van de website bezoekers. Eigenlijk kwamen we er al snel achter dat we meer dan de helft van de bezoekers niet verder kwamen dan de above the fold sectie.

Dit vertelde ons dat het probleem ergens in deze sectie lag. Al gauw viel het kwartje dat het wel eens zou kunnen liggen aan het allereerste wat mensen zien zodra ze op een productpagina komen: de eerste productfoto.

DE CONCLUSIE

We zijn goed gaan nadenken over wat er niet aantrekkelijk was aan de huidige afbeelding van de product pagina. Hierbij zagen we eigenlijk dat er veel grijstinten aanwezig waren op de foto waardoor hij grauw en somber oogde. Niet wat je wilt wanneer je een lekker knus, zacht en warm bedje wil kopen voor je hondje.

De conclusie: een nieuwe foto maken, in een warme setting en ervoor zorgen dat het bedje er uitspringt zodat we zo veel mogelijk verlangen creëeren om het product te kopen.

Uiteindelijk heeft dit voor een 200% stijging gezorgd in de conversie van de productpagina van Captain Pup’s. Een succesvolle opdracht als je het ons vraagt.

DE OPLOSSING

+200%

CONVERSIE

- 15%

BOUNCE RATE

Vorige
Vorige

TheHappyBed | Videografie & GIF Creatie | Product Page Upgrade